تابلو برق

ساخت و تولید انواع تابلو برق

تابلو برق

ساخت و تولید انواع تابلو برق

انواع تابلو برق از نظر ساختمان و شکل ظاهری

انواع تابلو برق ها از نظر ساختار و شکل ظاهری:

در این پست از وبلاگ به بررسی انواع تابلو برق از نظر ساختمان و نوع تقسیم بندی آن می پردازیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این خصوص در خدمت شما علاقه مندان قرار خواهیم داد. شایان ذکر است شما عزیزان میتوانید با مراجعه به سایت رسمی ما اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در این خصوص به دست آورید.

 

تابلو برق ها را براساس طرز قرار گیری تجهیزات الکتریکی و مدارها و شینه ها و  کلیدها و ... تقسیم بندی می کنند.

  تابلو برق های Metal Enclosed:

در این تابلوها تمام اجزا وقطعات ساخته شده اعم از کلید , ولتاژ وترانس و... در داخل این تابلوها قرار دارد که خود به دودسته کلی تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره شده است .

تابلو برق های  Metal Clad:

نوعی از تابلو برق ها هستند که دارای محفظه های جدا جدا می باشد و از هم جدا شده اند و این مزیت را دارا می باشند که اگر یک اشتباه یا اشکالی در یک از محفظه ها رخ داد به محفظه های دیگر منتقل نمی شود و خرابی یک قسمت باعث از کار افتادن قسمت دیگر نمی شود که این تابلو از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از :

محفظه های باسبار

محفظه سر کابل

محفظه کنترل

محفظه کلید.

باسبارها: دارای انواع مختلفی در صنایع ها می باشد که شامل  باسبار دوبل و باسبار تک  و باسبار مستقل  وموازی و کوپله می باشد که باسبارهای تک در بالا یا پایین نصب می شوند و باسبارهای دوبل در دو ارتفاع مختلف در بالا وپایین نصب می شوند که این قطعه یا از جنس آلومینیوم یا مس می باشند  و در تابلو برق ها نقش هدایت برق والکتریسیته  را دارند .

کابل:به چند عدد سیم که در کنار هم قرار گرفته اند کابل می گویند که دارای سه قسمت عایق و هادی وغلاف کابل می باشد و برای هدایت جریان هابی برقی کاربرد دارند و جنس هادی کابل ها از مس یا آلومینیوم است .

تابلو برق های  Compartment Type:

در این نوع از تابلو برق ها محفظه ها در کنار هم قرار گرفته اند و جداگانه نمی باشند.

با ما همراه باشید تا در پست های بعدی اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص انواع تابلو برق صنعتی و موارد مرتبط با آن را برای شما عزیزان در این وبلاگ قرار دهیم.

شایان ذکر است شما عزیزان برای کسب اطلاعات از قیمت و نحوه فروش تابلو برق توسط این شرکت میتوانید به سایت رسمی ما مراجعه نموده و با مسئولان فروش ما در تماس باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.